Äntligen hemma..

nu äntligen är min lilla dator tillbaka. Tyst och trevlig, trodde jag. Nåväl de har fixat fläkten men det trådlösa fungerar fortfarande inte. Men men vad gör en liten sladd. Mycket bättre än daniels dator i alla fall =P

så nu kanske jag kan bli lite bättre på att blogga men jag lovar ingenting, det är en sak jag lätt glömmer av att göra.
här sitter jag en lördag kväll och njuter av klockan som tickar. Ingen tv, ingen musik, nada.
skulle åkt bort till emma en sväng men jag som är så korkad och inte äter ordentligt fick magknip efter första måltiden efter frukost kl19 (inte frukost utan första måltiden).
Ordentligt kaos på jobbet idag, tänker inte skriva mer om det för jag blir bara irriterad.

Nu är jag på god väg igen, jag köpte mig en limpa cigaretter i onsdags, min sista. Nu har jag dessa paket på mig att trappa ner eller röka upp allihop på en och samma gång. Sen är det bra! Nu har jag rökat i ett halvår och min sambo har samma valpögon varje gång jag säger att jag skall gå ut en sväng. Till och med fått ett papper från hyresvärden att jag är slarvig med fimparna (iofs var det ett brev till alla rökare men ändå).

Jag har suttit här och tagit igen de jag missat nu när min lilla laptop varit på lagning, en del grejer jag glömt av när jag suttit inne i hörnet i gästrummet. Av någon anledning så har jag vissa bloggar jag inte kan låta bli. Alex Schulman, hans exfru Katrin, nån gång i veckan är jag inne på blondinbella även om jag inte tycker att det är intressant.
De två första har jag glömt av nu utan min dator, så jag hade mycket att ta igen. I mitt vilda klickande kom jag på mig själv att beställa hem Alex's bok. Då jag äntligen har börjat beta av min kära boksamling har jag fått mani på att köpa fler. När jag fått på mig ca 3 nya böcker gnäller jag lite över att bokhyllorna fortfarande inte kommit upp i sovrummet. Hmm, de kanske skall vara i gästrummet istället? Det kanske därför de inte är uppe än, han försöker få mig att ändras.

Hämtade min mor på flygplatsen igår (efter många svordommar på tanten i gps:en). Skulle åka snabbt förbi ikea för att köpa med ett tvättställ, tvättar man i lägenheten kan man max tvätta två maskiner på en dag. I den här familjen är det bara jag som tvättar och jag vill göra det på samma dag. Så nu har jag i alla fall två ställ jag kan använda. Mamma råkade se Cassel's från vägen och lät något som en liten valp så vi svängde förbi där. "Tantaffär" var det enda ordet jag fick upp men njöt av att umgås lite med min mor så jag knallade snällt med in. Kom ut med en tröja och en sjal (nog för att det var mycket tantvarning men jag hittade i alla fall något). Åter till ikea där jag trodde det skulle vara tjockt med folk, icke. Alla lönemuppar var redan påväg hem så vi kunde gå i lugn och ro (även om vi sprang lite i början).
Lite småplock och ett nytt rekord i billigaste ikea resan. Mamma slog mig dock rätt stort med hennes hela 100kr.

Nu skall jag röka lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0