2008 blev 2009

ligger sjuk och enligt mig själv ganska äcklig i soffan med våran julgran som utsikt. den åker ut på tisdag, det räcker väl att vi har haft en. gick hem från jobbet i fredags med andningsproblem, varje andetag som gick innåt gjorde att det rispade äckligt i halsen. jag gav nyårslöftet om att sluta röka, som troligen många andra svenskar har gjort. testade den nya "sprayen" som man använder i kinden och poff så fick jag ingen luft. Daniel har nu köpt vanliga plåster jag använde sist så nu skall det nog gå bra. Han har även beställt en nya plattis till mig som en morot att jag ska sluta.

de senaste dagarna har jag läst många blogginlägg om 2008. Jag själv när jag tänkte över det hade en del tårar på kinderna när jag väl vaknade upp ur min lilla bubbla jag satt i. Det har hänt mycket det här året, bra som dåligt. Det har varit mycket tårar, många kärleksfulla kramar, gap och skrik vilket slutade i att jag nu sitter i min andra lägenhet under 2008 och har det riktigt bra om jag får säga det själv.

Singel, timanställd, stökig etta, ensam är stark

VS
 sambo, heltidsanställd, organiserad trea, alltid ha någon i ryggen

2009 är vårat år och nu kan ingenting gå fel.
En dag, kanske imorgon, skall jag sätta mig ner och skriva om allting. Men nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0