att hitta bra saker..

jag är själv hemma, daniel kommer inte förens imorgon. Jag spelar skit hög musik att jag knappt hör mina tankar, jag vill gå ut på stan. Det är kallt, äcklig snö som håller på att smälta. Jag vill ha minus och fin snö.
Jag blev förvånad över mig själv häromdan. Jag plattade mitt hår för en gångs skull. Många påpekade detta och herrn i huset tycker det skulle ske oftare än en gång på två månader. Jag var en spegelfreak hela kvällen, jag satt och fixade med håret, kastade med håret som en jagvetintevad. Det var en rolig upplevelse dock hittade jag en kostnad, jag behöver klippa mig.

Det är inte samma sak att spegla sig med uppsatt hår märkte jag nyss när jag skulle duscha. Jag ser alltid likadan ut, varje dag, 30 av 30 dagar i månaden. Jag är en tråkig människa, usch. Jag har världens fall på mitt hår och jag avskyr det! Alltid gjort och kommer nog alltid göra. Jag försökte göra det fint när vi skulle åka till göteborg men det slutade med en tofs, på samma ställe som vanligt.
Jag iaktog även min kropp i spegeln förut, den har förändrats. Den har muskler, skrämmande. Armar, ben, rumpa det enda stället som behöver en liten fix är magen. Inte för att den är stor, men den finns. Så jag får nog fixa min boll så jag kan ligga här och rulla runt på den.
När förra månadens lön rullade in unnade jag mig själv två par jeans, riktigt jeans som kostar en slant men håller i en evighet. Jag surar över detta, jag har köpt en längd på de ena som är lagom som jag är, men inte med klack. Vad tänkte jag med ? De andra är baggy så jag kan inte ha klack för det ser skumt ut. Jag är korkad!
Jag kom i alla fall fram till att jag är rätt nöjd med min kropp. Jag har mina kärlekshandtag, dock är de hårda så det är inte "fläsk", men dom är där. Det är svårt att vänja sig men det går visst ändå! Jag borde även inse min egen styrka när jag har det arbetet jag har, det går nog rätt ont när jag slår på skoj ?

Den största lyckan kommer ifrån dig själv..

Kommentarer
Postat av: jessica

Jobbar 20-01 i morgon, sunktid! Hur jobbar du då?

2008-11-27 @ 18:58:54
URL: http://niceassjessi.blogg.se/
Postat av: julia

Fin blogg! :)

2008-12-18 @ 19:30:54
URL: http://nesral.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0